Ochutený tvaroh na večeru – megaporcia bielkovín vhodná aj pri chudnutí

Viac menej je jedno, či naberáme svaly, alebo chudneme do plaviek (aj tak sa najlepšie chudne budovaním svalovej hmoty). Už neraz som tu spomínal, že na večeru nám celkom dobre poslúži tvaroh. Je to výborný zdroj bielkovín (prevážne kazein) s nízkym obsahom tukov a cukrov. Jeho chuť však nemusí vyhovovať každému a tak príde vhod si niečim pomôcť.

Ako si ho teda ochutiť? Možností je veľa: kakao, ovocie, lyžica džemu, alebo arašidového masla. Dnes skúsime posledné dve možnosti.

megaporcia bielkovín na večeru

Potrebujeme

  • 1 balenie tvarohu
  • ovocný džem
  • arašidové maslo
  • mlieko

Príprava

Prípravu zvládne aj antitalent ako ja :). Tvaroh v miske vidličkou trochu pomačkáme a pridáme jednu malú lyžičku džemu a arašidového masla. V prípade domáce džemu sa nemusíte báť nejakých extra pridaných cukrov navyše. Arašidové maslo tomu pridá špecifickú chuť. Jeho výživnej hodnote som sa už tiež venoval.

Celé to dobre zamiešame a sme hotoví. Kto chce môže použiť aj mixér,ale výrobu domáceho pribináčika si necháme na budúce.

Na zapitie odporúčam pohár polotučného mlieka.

Nutričné hodnoty

Takáto jedna porcia môže mať až cca 50 gramov bielkovín. Cukry sú na úrovni cca 15-20 g a tuky do 10g.

Dobrú chuť !

Nezabudnite sa s nami podeliť a vaše postrehy v komentároch, alebo na Facebooku.

 

 

 

15 komentárov k “Ochutený tvaroh na večeru – megaporcia bielkovín vhodná aj pri chudnutí”

  1. Ahojte ja pri intenzívnom budovaní svalovej hmoty miešam tvaroh s proteínovým prípravkom a trochou polotučného mlieka. Potom je to fakt výživová bomba.

    1. OK, to je fajn, ale to si myslím, že už hraničí s maximálnou dávkou bielkovín, ktorú dokáže telo spracovať. Odhadom to je 70 gramov bielkovín. Ja keď som išiel na 120 KG tak som si to delil, bo aj tak po tvarohu som nešiel hneď spať a proťák dal až pred spaním….

  2. A ešte jedno otázku,je odveci ale podstivo cvicim uz pol roka a uz dlhšiu dobu mam na ramenach s predu strie a aj na vnutornej strane bicepsov neni to nejake strasne ale chcem sa opytat maju to aj znamy kulturisti ?llebo nechcem kvoi tomu prestať cvičiť 😀 chcem vedet váš nazor ,dakujem

    1. Strie su pri naraste objemu bezna a casta vec. Sam som ich mal na rukach pri prsiach ked som zvysil pomerne rychlo vahu o 10 kg. Ide o mechanicke poskodenie koze, ktora sa nestiha adaptovat… Ako zvyknem vraviet „je mi male telo“… Kulturisti ich maju, to sa neboj 😉 z pociatku su zafarbene az do fialova, neskor vyblednu… Avsak nezmiznu…

    1. Ako spolu súvisí ochutenie a to, ako často cvičíš? Osobne ho kombinujem s čerstvým ovocím, džemom alebo arašidovým maslom alebo medom. Záleží od chute, takže v poho experimentuj 😉

  3. A ked necvicim mam len chut na taky ochuteny tvaroh je vhodne ho jest na veceru? Je pravda ze sluzi aj ako vlaknina a na druhy den mi to na wecku ulahci ?

  4. Ahoj,citala som niekde ze na chudnutie je dobre denne jest na ranajky a veceru tvaroch…kadejako dochuteny.Chcem schudnut a rozhodla som sa tvarohom(kedze vsade pisu ze je to to najlepsie pri chudnuti.Na posilku cas nemam takze asi budu len dake brusaky 2-3x do tyzdna.Je mozne takouto metodou dake to kilecko zhodit a par cm?

    1. Ahoj Mira, tvaroh je pri chudnutí vhodný. Je to výborný zdroj kvalitných bielkovín bez sacharidov. Ber ho však ako pomocníka, nie ako hlavný spúšťač chudnutia. Odporúčam ti toho pohybu viac, predsa len niekoľko brušákov je aktivita, pri ktorej toho veľa nespáliš. Zároveň budeš posilňovať iba jednu svalovú partiu. Nezabúdaj, že cvičením brušákov z brucha neschudneš. Zameraj sa na cvičenie celého tela a skús sa popozerať po fitness programe Focus T25. Cvičíš 25 minút denne. Píšem o ňom aj tu na blogu.

Pridaj komentár

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.