Dva cviky na široký chrbát

Vybudovať obrovský chrbát a byť jedno chodiace V dá zabrať. Mesiace či roky driny a stále žiaden výsledok? Vyskúšajte tento jednoduchý tréning.

latissimy

 

Spojenie mozog sval. Možno ste už o tom počuli. Vždy, keď cvičíte pred zrkadlom, vidíte vaše svaly pracovať. Hrudník, paže, nohy. Aj to sú chvíle, kedy spojenie mozog svaly pracuje na plné obrátky.Viac sa o to pokúsim spracovať v samostatnom článku.

Pri cvičení chrbta však takáto vec zvyčajne nenastáva. Necvičíte totiž v zrkadlovej sieni. Ďalším dôvodom, prečo váš chrbát stagnuje je zlá izolácia latissimov.
Následujúca dvojica cvikov by Vám v tomto mala pomôcť.

1. Lopatkové zhyby na hrazde

V angličtine ich nájdete pod názvom scapular pull-up alebo lat shrug. Na vykonanie tohto cviku nepotrebujeme nič oproti benžým zhybom. Jediný rozdiel je v prevedení a v rozsahu pohybu. Použiť možno buď hrazdu, alebo hornú kladku.

izolácia latissimov
zdroj: www.bodybuilding.com

Začnite voľným  zavesením sa na hrazdu s vystretými rukami (pozícia A). Následne sa sústreďte na „spojenie lopatiek“ a pomaly dvíhajte telo čo najvyššie (pozícia B). Zo začiatku to bude len pár centimetrov. Postupne sa budete zlepšovať.

Ruky neohýbajte a pracujte len chrbtom.

 

2. Zhyby na hrazde

Po lopatkových zhyboch odporúčam zapojiť bežné zhyby. Pri samotnom prevedení však odporúčam na sekundu zotrvať v hornej pozícii. Kontrolovaným pohybom potom prejdite do spodnej pozície až do úplného uvoľnenia.

V tejto kombinácii spravíte určite menej opakovaní, ale účinok by mal byť dvojnásobný. Nezabudnite na to, že pri cvičení nám ide o budovanie svalov, nie o predbiehanie sa v číslach.

Série a počty opakovaní

Na začiatok robte lopatkové zhyby dokým „to“ nezačnete cítiť. 4 série do zlyhanie si myslím, že budú na začiatok viac ako dosť.

Postupne môžete cvičiť super sériu. Zhyby do zlyhania a hneď po nich lopatkové zhyby tak isto do zlyhania.

Po tomto animal tréningu chrbta by mali vaše svaly zareagovať. Mohutný chrbát  a charakteristický tvar písmena V nech vám je odmenou.

Čo na to hovoríte, skúsite to? Dajte nám vedieť !

[dt_button size=“big“ style=“default“ animation=“none“ color_mode=“default“ icon=““ icon_align=“left“ color=““ link=“https://www.skfitkari.sk/blog/category/trening“ target_blank=“false“]Prečítaj si aj ostatné články o tréningu[/dt_button]

Jeden komentár k “Dva cviky na široký chrbát”

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.