Cvičíte večer? Nekazte si vašu snahu zlou stravou.

Najmä z dôvodu pracovnej vyťaženosti cvičí väčšina z vás vo večerných hodinách. V zásade na tom nie je nič zlé a e úplne jedno, či máte tréning ráno alebo večer. Čo však jedno nie je, je jedlo, ktoré po tréningu zjete. Najmä ak cvičíte večer.Pokiaľ je vašim cieľom zbaviť sa prebytočného tuku, výdatnou večerou po tréningu môžete veľa pokaziť.
[vc_row][vc_column width=“1/1″][dt_gap height=“40″][vc_text_separator title=“Reklama“ title_align=“separator_align_center“ color=“grey“][dt_gap height=“10″][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][dt_gap height=“15″][vc_separator color=“grey“][dt_gap height=“40″][/vc_column][/vc_row]

Čo a kedy teda jesť večer po tréningu

Na úvod opäť pripomínam, že každý z nás je jedinečný a určiť nejaké všeobecné pravidlo, ktoré bude fungovať na každého sa nedá. Každý z nás má iné ciele, tréning a v podstate aj ten čas tréningu. Určité pravidlá sa však zostaviť dajú.

Posledné jedlo dňa by ste mali mať najneskôr dve hodiny pred spaním. Malo by byť ľahké, výživné a chutné. V ideálnom prípade by malo obsahovať dostatok bielkovín, zdravé tuky a minimum sacharidov. Miesto prílohy (ryža, zemiaky) siahnite po zelenine. Výborná je napríklad brokolica, ktorá obsahuje aj pomerne dosť bielkovín. Ďalej by som odporúčal aj ryby. Okrem bielkovín v nich nájdete aj veľa omega 3 mastných kyselín – zdravé tuky.

Ak váš tréning končí tak, že vaše potréningové jedlo je večera, sacharidy odporúčam držať na minime aj z dôvodu, že tým predĺžite čas spaľovania tukov. Prijatím sacharidov, najmä tých rýchlych, tento proces značne obmedzíte. Telo začne energiu prijímať z cukrov a tak nemá dôvod využívať tukové zásoby.

Konzumácia zdravých tukov (ryby, vajcia, orechy, oleje) dodá teľu dostatok energie. Nemusíte tak siahať po „niečom navyše“. Obľúbená „jedna čokoládka“ tu proste nemá miesto.

frekvencia jedla2

 

Záleží aj od vášho režimu

Na druhú stranu, prijatie sacharidov nie je úplne na škodu. Do zeleninového šalátu si tak môžete doplniť napríklad trochu kukurice alebo rajčinu. Napríklad pri rýdzo silovom tréningu za účelom zväčšenia objemu – dvíhanie železa vo fitku – sa konzumácia rýchlych cukrov ihneď po tréningu pomerne často odporúča. Dať si však gainer pred spaním tiež nie je výhra a tak v tom treba nájsť istú rovnováhu a prispôsobiť si to svojmu režimu.

Podstatným sa tak stáva aj to, kedy trénujete a kedy idete spať. Je rozdiel, ak idete spať o deviatej alebo o druhej v noci. Z tohto dôvodu tak môžete smelo ignorovať´t reči typu „po šiestej už nejesť“ a podobne. Toto robia najmä ženy a často úplne zbytočne.

[vc_row][vc_column width=“1/1″][dt_gap height=“40″][vc_text_separator title=“Reklama“ title_align=“separator_align_center“ color=“grey“][dt_gap height=“10″][vc_raw_html]JTNDc2NyaXB0JTIwYXN5bmMlMjBzcmMlM0QlMjIlMkYlMkZwYWdlYWQyLmdvb2dsZXN5bmRpY2F0aW9uLmNvbSUyRnBhZ2VhZCUyRmpzJTJGYWRzYnlnb29nbGUuanMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlMEElM0MlMjEtLSUyMEZpdGthcmklMjByZXNwLiUyMC0lMjBwb3N0JTIwYm9keSUyMC0tJTNFJTBBJTNDaW5zJTIwY2xhc3MlM0QlMjJhZHNieWdvb2dsZSUyMiUwQSUyMCUyMCUyMCUyMCUyMHN0eWxlJTNEJTIyZGlzcGxheSUzQWJsb2NrJTIyJTBBJTIwJTIwJTIwJTIwJTIwZGF0YS1hZC1jbGllbnQlM0QlMjJjYS1wdWItOTMxODc0MTA3MDI5NzEzMCUyMiUwQSUyMCUyMCUyMCUyMCUyMGRhdGEtYWQtc2xvdCUzRCUyMjcwODMzNTM0NjYlMjIlMEElMjAlMjAlMjAlMjAlMjBkYXRhLWFkLWZvcm1hdCUzRCUyMmF1dG8lMjIlM0UlM0MlMkZpbnMlM0UlMEElM0NzY3JpcHQlM0UlMEElMjhhZHNieWdvb2dsZSUyMCUzRCUyMHdpbmRvdy5hZHNieWdvb2dsZSUyMCU3QyU3QyUyMCU1QiU1RCUyOS5wdXNoJTI4JTdCJTdEJTI5JTNCJTBBJTNDJTJGc2NyaXB0JTNF[/vc_raw_html][dt_gap height=“15″][vc_separator color=“grey“][dt_gap height=“40″][/vc_column][/vc_row]
 

2 komentáre k “Cvičíte večer? Nekazte si vašu snahu zlou stravou.”

  1. Vdaka za rady,po dlhej dobe zacinam cvicit.vzdy som radsej cvicila rano pred pracou ale pri dvoch detoch uz mam cas len vecer o 7 ci 8h.kedy a co teda zjest pred treningom a potom po treningu.mam 172cm,56kg.nechcem chudnut ale spevnit telo.dnes mam za sebou vas 1den 30dnovej brucho a 14dnovy gul zadok.

    1. Vela ludi si mysli, ze jedlo pred treningom je dolezite a malo by pozostavat zo sacharidov. Aj ja som si to niekedy myslel a dzgal som do seba vlocky s mliekom a potom siel cvicit. Vysledok bol len plne brucho, ale na vykone sa to nijako pozitivne neodrazilo. Dovodom je, na vas vykon ma vplyv skor to co ste jedli den pred tym… skor sa energia do svalov ani nestihne ulozit. Takze uz pred treningom nejem nic specialne, trenujem zvacsa 2 max 3 hodiny po nejakom jedle… ak je pauza dlhsia, vsuniem tam srovatkovy protein. Ziadny cukor a uz vobec nie rychly!

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.