Arašidové maslo? Lyžica na večer neuškodí

Po americkom týždni v supermarkete poľského nemeckého pôvodu mám pre vás ďalší tip na zdravú (naozaj ?) maškrtu. Arašidové maslo patrí rovnako ako hamburger ku Amerike. Mnohí si ho taktiež spájajú s nadbytočnými kilami „amikov“. Je to však naozaj tak a je nutné ho z jedálnička vymazať? 

Arašidové maslo je mnohými zatracované najmä kvôli tukom. No je potrebné poznamenať, že zdravé, nenasýtené tuky sú oproti saturovaným, nasýteným v prevahe. Poďme ale postupne.

Zloženie

100 g arašidového masla obsahuje približne 2500 KJ, čo je cca 600 kalórií. Jedná sa teda o kalorickú bombu. Naším cieľom však nie je vyjedanie fľašky lyžicou (volám to nutella style… pol fľaše na posedenie), takže bez obáv.

Tento americký skvost ďalej obsahuje okolo 15 g sacharidov (cukry približne 6 g, vláknina podobne), 50 g tukov (z čoho 8g nasýtených, 24 mononenasýtených a 16g polynenasýtených). Určite vás však prekvapí vysoký obsah bielkovín. Konkrétne až 25 g ( cca 3-4 g BCAA). Viac ako niektoré druhy mäsa.

Benefity

Ako som spomínal,  našim cieľom je strava s nízkym obsahom saturovaných tukov. Tuky však úplne vynechať nejde. Pri primeranej konzumácií je arašidové maslo celkom dobrým zdrojom zdravých tukov. 2 polievkové lyžice obsahujú 3,5 g nasýtených a až 12,5 g nenasýtených tukov.

Výskumy ukázali, že konzumácia orechov a arašidového masla znižuje riziko ochorenia cukrovkou až o 30 percent. Samozrejme pri zachovaní ostatných vecí. Nie, že sa budete „tlačiť mekáčom“ a pre svoje zdravie si dáte tri chleby s arašidovým maslom o desiatej večer.

Prvky ako magnézium a zinok a vitamíny B1, B2 a B3 sú taktiež bohato zastúpené. Posledná vec, arašidové maslo obsahuje antioxidanty. O tých však niekedy inokedy 🙂

Ako spoznám dobré a kvalitné arašidové maslo?

Update 03/2018

Za kvalitné by som považoval také, ktoré obsahuje minimálne 90 % arašidov. Po niekoľkých pokusoch som objavil orieškové maslá od Pure Nuts a neviem si ich vynachváliť! Moje obľubené sú:

+ skúšam vždy nejakú novú príchuť.

Výrobky od Powerlogy ma dosť sklamali: jednak cenou, no najmä kvalitou a riešením môjho feedbacku.

V obchode sa môžete stretnúť s dvoma druhmi arašidového masla. Smooth a crunchy. Smooth je hladké, pomleté a hodí sa do proteinových šejkov. Crunchy je naopak chrumkavé a hodí sa skôr na chlieb, koláče  či ku tvarohu.

Ideálna dávka

Ak ste čítali pozorne, tak ste to už zistili. Ideálna dávka by mala byť 1 zarovnaná polievková lyžica denne.

 Tip na záver:

Skús tento večerný proteinový snack s tvarohom.

Ako ste na tom vy, skúsili ste už arašidové maslo? Chutí vám a pravidelne ho konzumujete, alebo máte niečo lepšie? Dajte nám vedieť v diskusii !

17 komentárov k “Arašidové maslo? Lyžica na večer neuškodí”

  1. Naše telo je podobné autu. Teda skôr funguje na podobnom princípe a to tom, že mu musíme dodávať kvalitné palivo na to, aby nám kvalitne fungovalo. Ak do auta natankuješ zlé palivo, časom sa ti pokazí. Takisto to funguje s našim telom , ak mu budeš dodávať stále nekvalitnú nezdravú stravu , nemôžeš od neho očakávať , to že ti bude šlapať ako hodinky. Skôr môžeš čakať to, že budeš často chorý, bez energie a zle naladený. Strava je zázrak, tí čo už prešli na zdravšie stravovanie , to už pochopili a vedia porovnať ten rozdiel. Arašidové maslo je zdravé, treba si dávať pozor na kvalitu.. kupujem pure nuts a som spokojná na 100%. Denne konzumujem cca 2-3 k. lyžičky, ráno lyžičku na ovsenú kašu, na olovrant: palacinky z ovsenej múky a z tvarohu + arašidove maslo, večer POZOR! pred spaním do gréckeho jogurtu tiež pridávam lyžicku. Najkvalitnejšie arašidové maslo (certifikovaná trénerka)

Pridaj komentár

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.