Arašidové maslo? Lyžica na večer neuškodí

Po americkom týždni v supermarkete poľského nemeckého pôvodu mám pre vás ďalší tip na zdravú (naozaj ?) maškrtu. Arašidové maslo patrí rovnako ako hamburger ku Amerike. Mnohí si ho taktiež spájajú s nadbytočnými kilami „amikov“. Je to však naozaj tak a je nutné ho z jedálnička vymazať? 

Arašidové maslo je mnohými zatracované najmä kvôli tukom. No je potrebné poznamenať, že zdravé, nenasýtené tuky sú oproti saturovaným, nasýteným v prevahe. Poďme ale postupne.

Zloženie

100 g arašidového masla obsahuje približne 2500 KJ, čo je cca 600 kalórií. Jedná sa teda o kalorickú bombu. Naším cieľom však nie je vyjedanie fľašky lyžicou (volám to nutella style… pol fľaše na posedenie), takže bez obáv.

Tento americký skvost ďalej obsahuje okolo 15 g sacharidov (cukry približne 6 g, vláknina podobne), 50 g tukov (z čoho 8g nasýtených, 24 mononenasýtených a 16g polynenasýtených). Určite vás však prekvapí vysoký obsah bielkovín. Konkrétne až 25 g ( cca 3-4 g BCAA). Viac ako niektoré druhy mäsa.

Benefity

Ako som spomínal,  našim cieľom je strava s nízkym obsahom saturovaných tukov. Tuky však úplne vynechať nejde. Pri primeranej konzumácií je arašidové maslo celkom dobrým zdrojom zdravých tukov. 2 polievkové lyžice obsahujú 3,5 g nasýtených a až 12,5 g nenasýtených tukov.

Výskumy ukázali, že konzumácia orechov a arašidového masla znižuje riziko ochorenia cukrovkou až o 30 percent. Samozrejme pri zachovaní ostatných vecí. Nie, že sa budete „tlačiť mekáčom“ a pre svoje zdravie si dáte tri chleby s arašidovým maslom o desiatej večer.

Prvky ako magnézium a zinok a vitamíny B1, B2 a B3 sú taktiež bohato zastúpené. Posledná vec, arašidové maslo obsahuje antioxidanty. O tých však niekedy inokedy 🙂

Ako spoznám dobré a kvalitné arašidové maslo?

Update 03/2018

Za kvalitné by som považoval také, ktoré obsahuje minimálne 90 % arašidov. Po niekoľkých pokusoch som objavil orieškové maslá od Pure Nuts a neviem si ich vynachváliť! Moje obľubené sú:

+ skúšam vždy nejakú novú príchuť.

Výrobky od Powerlogy ma dosť sklamali: jednak cenou, no najmä kvalitou a riešením môjho feedbacku.

V obchode sa môžete stretnúť s dvoma druhmi arašidového masla. Smooth a crunchy. Smooth je hladké, pomleté a hodí sa do proteinových šejkov. Crunchy je naopak chrumkavé a hodí sa skôr na chlieb, koláče  či ku tvarohu.

Ideálna dávka

Ak ste čítali pozorne, tak ste to už zistili. Ideálna dávka by mala byť 1 zarovnaná polievková lyžica denne.

 Tip na záver:

Skús tento večerný proteinový snack s tvarohom.

Ako ste na tom vy, skúsili ste už arašidové maslo? Chutí vám a pravidelne ho konzumujete, alebo máte niečo lepšie? Dajte nám vedieť v diskusii !

17 komentárov k “Arašidové maslo? Lyžica na večer neuškodí”

  1. Naše telo je podobné autu. Teda skôr funguje na podobnom princípe a to tom, že mu musíme dodávať kvalitné palivo na to, aby nám kvalitne fungovalo. Ak do auta natankuješ zlé palivo, časom sa ti pokazí. Takisto to funguje s našim telom , ak mu budeš dodávať stále nekvalitnú nezdravú stravu , nemôžeš od neho očakávať , to že ti bude šlapať ako hodinky. Skôr môžeš čakať to, že budeš často chorý, bez energie a zle naladený. Strava je zázrak, tí čo už prešli na zdravšie stravovanie , to už pochopili a vedia porovnať ten rozdiel. Arašidové maslo je zdravé, treba si dávať pozor na kvalitu.. kupujem pure nuts a som spokojná na 100%. Denne konzumujem cca 2-3 k. lyžičky, ráno lyžičku na ovsenú kašu, na olovrant: palacinky z ovsenej múky a z tvarohu + arašidove maslo, večer POZOR! pred spaním do gréckeho jogurtu tiež pridávam lyžicku. Najkvalitnejšie arašidové maslo (certifikovaná trénerka)

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.