Ako nabrať svaly: Úvod

S príchodom leta sa v mnohých ľuďoch začína rodiť myšlienka, že začnú cvičiť. Tento trend som si všimol aj v mojom okolí. Ľudia, ktorí doteraz o žiadnej pohybovej aktivite nechceli ani počuť by zrazu chceli nejakú tu „formu“ získať.  Ak vás zaujíma, ako začať a na čo si dať pozor, čítajte ďalej.

Ako nabrať svaly

 

Ciele, ktoré nás vedu ku cvičeniu sú rôzne. Niekto nie je spokojný so svojou kondíciou a potrebuje schudnúť. Niekto naopak má „50 kíl aj s topánkami“ a rád by niečo nabral na svaloch. Iný sa chce proste len lepšie cítiť. Takto by sme mohli pokračovať ďalej. Novoročné predsavzatia teraz nechajme bokom.

***

Doterajší priebeh seriálu Ako nabrať svaly

Ďalšie články zo série Ako nabrať svaly budú postupne pribúdať.

***

Ak to s cvičením myslíme vážne je potrebné držať sa určitých úvodných pravidiel.

1. Určiť si cieľ

Veľmi často opakovaná vec. Zdá sa to byť samozrejmé, ale mnoho vecí vykonávame bez určitého cieľa. Ak si myslíte, že váš cieľ „nabrať svaly“, alebo „schudnúť“ je dostatočný, tak vás asi sklamem. Vždy je potrebné si definovať konkrétne ciele, ktoré sú zároveň reálne aj splniteľné. Našim cieľom by tak mohlo byť zhodiť 5 kíl, pridať 30 kg na drepoch, zabehnúť 10 km a podobne. Vždy si definujte čo je Vašim cieľom a tento majte vždy na pamäti.

2. Naplánovať postup

Ku jasne definovanému a reálnemu cieľu si je potrebné stanoviť cestu akou sa k nemu dostaneme. Je potrebné si premyslieť ako často budete cvičiťz čoho bude vôbec váš tréning pozostávať. Pri naberaní, resp. chudnutí je najdôležitejšou častou plánu strava. Takže si musíte definovať čo budeme jesť. Koľko bielkovín, sacharidov a tukov budete prijímať. Prípadne po akých doplnkoch výživy siahnete.
Osobne si veľmi dobré spomínam na svoje začiatky a hodiny strávené študovaním rôznych tréningových plánov a jedálničkov

3. Systematický postupovať.

Keď už máme všetko pripravené a začneme cvičiť je potrebné si svoj pokrok zaznamenávať. Aby sme niečo mohli zlepšiť, musíme to vedieť zmerať. To znamená, že si vedieme „tréningový denník“. Sledujeme váhy, s ktorými cvičíme, časy za ktoré niečo odbehneme a podobne. Ak vidíme konkrétne čísla vieme posúdiť či sa zlepšujeme, alebo nie.

Ak máte nejaké otázky napíšte nám do komentárov, alebo na našu Facebook Page.
Ďalší diel sa bude zaoberať stravou kulturistu. Prejdeme si zdroje bielkovín, sacharidov a dobrých tukov.

[dt_button size=“big“ style=“default“ animation=“none“ color_mode=“default“ icon=““ icon_align=“left“ color=““ link=“https://www.skfitkari.sk/blog/category/trening“ target_blank=“false“]Prečítaj si aj ostatné články o tréningu[/dt_button]

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.