Ako cvičiť angličáky (burpees)

Angličáky sú jeden z mojich obľúbených cvikov. Stretneme sa s nimi v Insanity alebo Focuse T25. Narazíte však na nich takmer v každom HIIT tréningu. Ukážem vám, ako ich pre potreby opísaných fitness programov vykonávať a načo si dávať pozor.


[vc_row][vc_column width=“1/1″][vc_empty_space height=“40px“][vc_text_separator title=“Reklama“ title_align=“separator_align_center“ color=“grey“][vc_empty_space height=“10px“][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][vc_empty_space height=“40px“][/vc_column][/vc_row]

Verzie

Burpees sa dajú opísať ako kombinácia drepu s výskokom a pohybom na všetky 4 do planku. Existuje viacero ťažších či ľahších alternatív prevedenia. Od postupného prechodu dolu bez klikov a bez výskoku až po rýchly prechod dolu do planku, klik a poriadný drep s výskokom. Pre naše potreby som sa zameral na základné prevedenie – s výskokom ale bez kliku. V Insanity sa ani iné nerobí.

Prevedenie

[vc_row][vc_column width=“1/1″][vc_empty_space height=“40px“][vc_text_separator title=“Reklama“ title_align=“separator_align_center“ color=“grey“][vc_empty_space height=“10px“][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][vc_empty_space height=“40px“][/vc_column][/vc_row]

2 Replies to “Ako cvičiť angličáky (burpees)”

  1. Dobrý deň. Mám takú otázku: Za posledné dni som videla veľa prevedení angličákov, toto prevedenie vyzerá najľahšie. Je aj tak efektívne ako tie ťažšie? Síce pre mňa je namáhavé aj toto.
    A mám ešte jednu otázku, som bohužiaľ fajčiarka tých 10 angličákov ešte zvládnem, ale nad 10 sa natoľko zadýcham, že sa nevládzem pomaly pohnúť a srdce mi ide vyletieť. Je to v poriadku?

    1. Ahoj Nikola, aj v texte som naznačil, že prevedení je viacero. Ja som ukázal tú, s ktorou sa väčšinou stretneš pri cvičení Insanity (obľúbená vec na našom blogu).

      Pokiaľ máš problém spraviť aj túto verziu, je to pre teba dostatočne efektívne. S pribúdajúcou formou je vhodné cviky upraviť, aby boli ťažšie.

      Angličáky patria určite medzi náročnejšie cviky, takže pokojne na začiatku desať a postupne sa zlepšíš. Je jasné, že fajčenie tomu ale neprospieva.

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.