30-dňová výzva: drepy

V posledných dňoch som narazil na celkom populárne výzvy, ktoré sľubujú „nové telo“ za pár dní. Na pekný zadok, ploché bruško počujú najmä ženy. Keď spomeniem, že k tomu nie je nič potrebné a cvičíte len s vlastným telom, hit internetu je na svete…

[vc_row][vc_column width=“1/1″][dt_gap height=“40″][vc_text_separator title=“Reklama“ title_align=“separator_align_center“ color=“grey“][dt_gap height=“10″][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][dt_gap height=“15″][dt_gap height=“40″][/vc_column][/vc_row]

Osobne si myslím, že je to strata času. Teda nie úplná strata, ale pravdepodobne väčšina z vás bude mať za cieľ guľatý zadok ako na obrázku. Ten takýmto cvičením za jeden mesiac nie je možné dosiahnuť. Ak sa to niekomu podarilo, budem rád ak sa ozve v komentoch. Situácia je podobná aj pri brušákovej výzve.

Treba mať triezvy pohľad na vec. Keď si pozriete rozpis cvičenia, posledné dni toho celkom dosť odmakáte. Napriek tomu je to silne jednotvárna záležitosť, ktorá podľa mojich zistení nemá efekt. O mnoho prínosnejšia pre vás bude 14 dňová výzva na zadok, ktorá kombinuje 3 cviky. S nimi dosiahnete lepšie výsledky.

Pekný zadok (povedzme ako na obrázku) dá zabrať a za 30 dní to pravdepodobne nestihnete. Aby som však týmto veciam nekrivdil, tak je pravda, že danú svalovú partiu celkom dobre rozhýbete a ak to spojíte ešte s nejakou aktivitou, máte dobrý základ na pravidelný, komplexný tréning. Ak nie, tak môžete povedať, že ste to aspoň skúsili 🙂

Ak idete do toho, alebo svojich 3000 drepov máte už za sebou, podeľte sa o výsledky v komentároch 😉

30 dnova vyzva drepy

Z pozície trénera však na vyformovanie postavy odporúčam kombináciu silového tréningu s kondičným. Návšteva fitness centra spolu s outdoor aktivitami (beh, bicykel). Dobrý výsledky sa dajú docieliť aj návštevou nášho Insanity kurzu v Bratislave.

V prípade otázok a záujmu o tréningový alebo výživový plán som k dispozícii. Rád pomôžem a poradím.
[dt_button size=“big“ style=“default“ animation=“none“ color_mode=“default“ icon=““ icon_align=“left“ color=““ link=“https://www.skfitkari.sk/blog/category/trening“ target_blank=“false“]Prečítaj si aj ostatné články o tréningu[/dt_button]

44 komentárov k “30-dňová výzva: drepy”

  1. Dobrý den,táto 30-dnova vyzva je sice lakava ale…na vsetkych internetovych strankach o cviceni sa pise,ze cvicit by sa malo 2-3x do tyzdna (aby sa svaly mohli zregenerovat). Kazdodenne cvicenie vraj nema taky ucinok. Je teda spravne,ak by som cvicila podla tohto programu? Kazdy den?

    1. Záleží ako cvičíš. Ja sa snažím cvičiť 5 x v týždni a k tomu 6 tréningov precvičujem… Každodenné cvičenie jednej partie zmysel nemá. Táto výzva je však jednotvárna a pomerne krátka vec, takže v rámci úvodnej snahy problém nevidím… Reálne výsledky si však žiadajú viac ako zopár drepov denne 😉

  2. Začala som s týmto asi pred troma týždňami ale nešla som celkom podľa plánu. Do 150 drepov som to dodržovala ale ani jeden deň som si neodpočinula takže by som to mala absolvovať rýchlejšie…takže po 150-tich drepoch som šla podľa „svojho“ plánu. Každý deň som spravila 200 drepov a žiadny odpočinok. Cítim že mám pevnejšie ako stehná tak aj zadok a vidím už aj zmeny. 🙂

  3. Dobrý deň,včera som začala s touto výzvou a chcem sa opýtať či sa tie drepy majú robiť naraz 😀 lebo ja to nevládzem naraz 😀 najviac spravím 20 ,odpočiniem si nejakú minutu a idem dalšie..a ešte niečo.Je lepšie robiť cviky ráno alebo večer?

  4. Ja by sdvom chcela si spevnit zadok a najmä si vyformovat aby bol gulatejsi . Bude to stacit kedze chudnut nepotrebujem? Axaaxe

  5. Som v polovicke vyzvy a moc zmien zatial nevidim ale minimalne sa lepsie citim a som na seba hrda 🙂 ak som v minulosti nemala problem s kolenami a drepy robim spravne, nic by sa nemalo stat vsak? Tiez nechcem chudnut ale len vytvarovat. Chcem sa este spytat ze ako schudnut len z brucha? Lebo naozaj na vahe nic menit nechcem len pidi pneumaticku by to chcelo odstranitale ked vravite ze len z jednej oblasti sa schudnut neda tak ma to celkom desi 😀 zas nechcem byt ako pavuk 😀

    1. Ahoj Katy, schudnúť iba z brucha sa nedá. Schudneš vždy všade. Ono každý vždy povie, že len to brucho, ale lokálne sa to bežnou cestou nedá. Váha je len číslo, preto ak začneš cvičiť, môžeš dokonca na váha pribrať a pritom budeš štíhlejšia.

  6. Dobry den 🙂 ja som s tym teraz zacala a velmi sa tesim ak budem mat taku super postavu…. ale ja som strasne chuda a ten zadok ani nemam 😀 no sestra mi raz poradila ze mam zacat robit drepy a svaly sa mi spevnia a troska priberiem aj do noh…. chcem sa spytat ci je to prvda? ci sa mi tie drepy oplati robit 🙂

  7. Ahoj ja sachcem opytat – potrebujem zhodit 6 kg a dostat sa na povodnu vahu, prtoze som nezdravou mastnou a sladkou stravou pribrala za kratky cas. Teraz som uplne vypustila vyprazane, sladkosti a slane veci a bielu muku (predtym som zvykla zjest aj 2rozky rano, na obed 2 rozky k polievke atd) teraz jem iba celozrnne a raz za 2 dni..za necele 2 tyzdne mam – 2kg, zacala som denne cviky na nohy zadok a brucho cca 3serie + stepper 40 minut, obmienam so stacionarnym.. JE TO SPRAVNE RIESENIE? PODARI SA MI DAT DOLE TUK A ZMENSIT OBVOD ALEBO IBA NABERIEM DO STEHIEN ? vopred vdaka za odpoved!

    1. Cesta je to dobrá. Sama vidíš, čo spraví zlá strava a žiaden pohyb. Určite tak pokračuj v cvičení, ale odporúčam zamerať sa na komplexné veci. Precvičuj celé telo, nie len nohy a zadok.

      1. Dobrý deň mám 18 a bolieva ma spodná časť chrbta lebo mám asi veľmi slabé svalstvo na chrbte urobím 20brušákov a boli ma veľmi chrbát ako ho posilním keď ma bolí ? ja viem že odbočujem od témy ale potrebujem poradiť…

        1. Ahoj Jozef, bolesť chrbta nemusí znamenať iba slabé svalstvo. Možno máš nejaké zranenie ako ja. Ak by však išlo o slabé svalstvo, odporúčam popri cvikoch na brucho zapojiť aj tie na chrbát. Stačía aj tie jednoduché s vlastným telom. Ležíš na bruchu, dvíhaš ruky, trup a nohy. Prípadne rôzne variácie tohto pohybu.
          Zároveň je pri vykonávaní brušákov dôležitá forma. Sami o seba až také ideálne na chrbát nie sú. Preto by som skúšal niečo iné. Napríklad rôzne „plankové“ polohy, dvíhanie vystretých nóh, dvíhanie kolien k trupu / hrudníku a podobne.

  8. Ahoj potrebujem poradit strašne som pribrala za posledne 3 mesiace a chcem to nejako zhodiť. Ale neviem že či po tejto vyzve nebudem mat len väčšie stehná a bez výsledkov. chcela by som sa ešte opýtať ako schudnúť bez nadmerného priberania svalovej hmoty. Vopred ďakujem za odpoveď.. 🙂

    1. Ahoj Jessica, tak moja základná rada bude určite cvičiť komplexne celé telo. Toho je zostava zameraná iba na jednu partiu. Ako žena sa svalov báť nemusíš, nebudú ti rásť ako chlapovi. Silový tréning ti vie ale pomôcť v tom, že neberieš aktívnu hmotu (spevnieš) a vďaka nej budeš viac spalovať, t.j. „rýchlejšie“ schudneš. PReto by som sa vyhol nekonečným tréningom na bežiacom páse. Mne sa dobre osvedčili fitness zostavy Insanity alebo Focus T25. Dosť info o tom nájdeš na našom blogu.

  9. Dobrý deň, chcela by som schudnúť 5 kg. Preto by som chcela vedieť či to dosiahnem len kardio cvičením alebo aj obyčajnými cvikmi ako sú drepy, brušáky, sedy-ľahy a pod. Ďakujem za odpoveď 🙂

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.