3 faktory mentálnej sily

Myseľ je základom všetkého. Pri cvičení je to práve mentálna silá, ktorá nás ženie dopredu. Odhodlanosť a disciplína robiť veci, ktoré robiť nechceme, ale musíme. Dvíhate činky vo fitku, chodíte niekam na tréning alebo cvičíte doma? Spísal som základné tri pravidlá, ktorých osvojenie sa určite vyplatí. Bez ohľadu na šport a činnosť, ktorú vykonávate. 

Riaďte svoju myseľ

Mnoho cvičencov postráda tú najdôležitejšou schopnosť. Schopnosť prekonať bariéry v hlave, nebáť sa bolesti a únavy. Som unavený, svaly bolia, ledva dýcham… stačí, nie? Nestačí. Dostať sa vždy len do tohto bodu zapríčiní, že vaše telo sa prestane meniť. Prečo by aj malo, keď nedostane stimul, že musí vydržať viac ako naposledy?

Základom je tak osvojenie si myšlienky, že telo toho dokáže vždy trochu viac, ako si väčšinou pripustíme. Ako prvá zlyhá práve myseľ. Poviete si „ja už nevládzem“ a hotovo. Mnohokrát stačí vydržať o niekoľko sekúnd dlhšie. Spraviť ešte dve opakovania navyše a podobne. Stačí si len veriť. V našej mysli sa skrýva väčšia sila ako v 50cm bicepse. Presvedčte sami seba, že to spravíte a väčšinou to aj spravíte.

i command yuo to grow

 

Takže nebudúce, keď budete mať chuť to zbaliť, poslúchnite ten vnútorný hlas a nechajte sa ním viesť ďalej.

[dt_quote type=“blockquote“ font_size=“normal“ animation=“none“ background=“plain“]“V našej mysli sa skrýva väčšia sila ako v 50cm bicepse.“[/dt_quote]

Nebojte sa zlyhania

Strach je prirodzený, takže nejde o to sa nebáť. Bez strachu totiž nie je odvaha. Odvaha prekonať úskalia.

Nebojte sa naložiť si viac, skúsiť ťažší workout alebo vydržte o čosi dlhšie. Na prvý pokus sa budete zrejme cítiť totálne mimo a možno sa vám to ani nepodarí. Najhoršie je však v tejto chvíli prestať a neskúsiť to znovu. Pokiaľ sa naučíte strach z neúspechu eliminovať, máte takmer vyhraté. Raz tu prekážku určite prekonáte, potom však nezabudnite opäť strieľať vyššie.

rocky tréning

 

[dt_quote type=“blockquote“ font_size=“normal“ animation=“none“ background=“plain“]“Bez strachu nie je odvaha.“[/dt_quote]

Premeňte slabiny na prednosti

Pri bežnej návšteve fitka nájdete väčšinu mužov cvičiť paže/hrudník a.k.a „nohy necvičím, veď hrávam futbal“. Väčšina žien bude zase dávať nezmyselne dlhé cardio alebo precvičovať zadok. Veľa ľudí sa (ne)vedome sústredí často iba na svoju obľúbenú partiu.

Takáto jednotvárna činnosť často spôsobí svalovú dysbalanciu a s najväčšou pravdepodobnosťou si koledujete o zranenie.

Aby ste boli dobrým atlétom, musíte trénovať rovnomerne a všestranne. To znamená, že musíte robiť občas cviky, ktoré vám nejdú. Zhyby na hrazde alebo kľuky u žien a podobne. Spojením predošlých dvoch bodov by ste sa mali dokázať mentálne nastaviť na prekonávanie svojich slabostí. Kto vie, možno vaše kuracie nohy budú o rok vašou dominantnou partiou.

biceps biceps biceps

 

Záver

Neustálim učením sa nových vecí dávame nášmu telu podnet na adaptáciu. Prispôsobenie väčšinou znamená, že svaly musia zosilnieť, kondička sa musí zlepšiť a podobne. Pokiaľ takýto stimul chýba, nemá dôvod sa zlepšovať – váš pokrok sa zastaví.

Takto získaná mentálna sa dá potom využiť aj mimo športu 😉
[vc_row][vc_column width=“1/1″][dt_gap height=“40″][vc_text_separator title=“Reklama“ title_align=“separator_align_center“ color=“grey“][dt_gap height=“10″][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][dt_gap height=“15″][dt_gap height=“40″][/vc_column][/vc_row]

[dt_button size=“big“ style=“default“ animation=“none“ color_mode=“default“ icon=““ icon_align=“left“ color=““ link=“https://www.skfitkari.sk/blog/category/trening“ target_blank=“false“]Prečítaj si aj ostatné články o tréningu[/dt_button]

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.